Ősközönyünk hova réved unottan,
s engedi el hanyagul füle mellett
jajszavaink, de remélve titokban,
hogy kap ezért minimál jövedelmet.
Törli szemét, de befogja a száját,
hátha ezért leesik neki némi
kis maradék, a pribékjein átlát,
ám makacsul kegyeik maga kéri.
Görbül a háta, gerince hiányzik,
nyalja lihegve a talpaikat, bár
fél szeme új uraság fele sandít,
hogyha a lelke amonnan előnyt vár.
Így alakul parolázva a jellem
és e világra simulva igyekszik
hajlani balgatag önmaga ellen,
ősközönyén kibicsaklik a volt hit.
5 hozzászólás
Kedves Imre!
Csoda jó elemzés!
“Törli szemét, de befogja a száját”
és ez is:
“Görbül a háta, gerince hiányzik,”
és:
“ősközönyén kibicsaklik a volt hit.”
Gratulálok!
Barátsággal:sailor
Szép napot!
Kedves sailor!
Igazán jólesik, hogy rendszeresen olvasod a verseimet.
Ezúttal is hálásan köszönöm soraidat.
Barátsággal, Imre
Kedves Imre!
Brilliáns alkotással leptél meg újra . Hangzatos a címe: ősközöny, napjaink uralkodó érzelme.
Definiálhatnánk globlis lélekjégkorszaknak is.
Nagyjaink Camus, Márai, Eli Wiesel, George Bernard Shaw a gonoszság esszenciájának, a legfőbb rossznak tartják ami sújthatja az emberiséget.
A blazírt közöny gyávaság , nem merünk állást foglalni ,pedig az mindig az elnyomókat segíti nem az áldozatokat a kinzót és nem a kinzottat.
Azt mondják a legforróbb hely a pokolba azoknak van fenntartva akik semlegesek maradnak egy erkölcsi konfliktusba.
Veszélyes állapot csecsemővé degradál hiszen a pici babák sem éreznek semmiféle empátiát, minden róluk és a puszta létfenntartásról szól. Mikor középkorúak, idősek is ezen a szinten van a társadalom nagyrésze az több mint tragédia .
?Ősközönyünk hova réved unottan,
s engedi el hanyagul füle mellett
jajszavaink, de remélve titokban,
hogy kap ezért minimál jövedelmet.?
Minimál jövedelem és vigan vegetálnak mert az nem nevezhető életnek dehát a hallgatásnak mindig nagy ára van.
?Törli szemét, de befogja a száját,
hátha ezért leesik neki némi
kis maradék, a pribékjein átlát,
ám makacsul kegyeik maga kéri.?
Nem is akarnak változtatni.Mindenki a másiktól reméli, várja el,hogy cselekedjen helyette.
A harmadik szakasz tűpontosan ábrázolja a gerintelenséget, talpnyalást ami ma végbemegy.
Így alakul parolázva a jellem
és e világra simulva igyekszik
hajlani balgatag önmaga ellen,
ősközönyén kibicsaklik a volt hit.
Elaltatja az ember a zakatoló lelkiismeretét és azzal nyugtatgatja magát ,hogy a másik sem tett semmit akkor miért ő törje magát. Nem veszi észre.hogy már rég nincsenek hősök?globálissá vált ez az érdektelenség.Kihalt a törődés, az empátia, az emberségesség.
A hősiesség mindannyiunkban benne van csak túl kell lépnünk a félelmeinken . Félve élni nem érdemes, már igy is a nihilizmus előszobájába toporog a Föld.
A költők felelőssége is óriási,.azzal,hogy ezt a verset megirtad már felszólaltál az ősközöny ellen.
Pazar alkotás! Mély elismeréssel gratulálok.
napfény
Kedves Napfény!
Nagyon köszönöm átfogó elemzésedet.
Örülök, hogy versem így hatott rád.
Barátsággal, Imre
Kedves Napfény!
Nagyon köszönöm átfogó elemzésedet.
Örülök, hogy versem így hatott rád.
Barátsággal, Imre